
IITTALA – STYLE SWIPER
CASE:
Servies is voor veel mensen een zogeheten low interest product. Ze kopen een x-delig servies zodra ze het ouderlijk huis verlaten. Of sparen net als miljoenen andere huishoudens, af en toe wat generieke witte borden bijeen tijdens een supermarktactie.
Vervolgens eet je dan –jaar in, jaar uit– elke maaltijd van hetzelfde kleurloze servies dat je buren ook in de kast hebben staan. En omdat we gewoontedieren zijn, raken we er nog aan gehecht ook.
Zonde, want met servies van Fins design merk iittala maak je jouw eettafel een lust voor het oog.
OPDRACHT:
Hoe maken we duidelijk dat mensen hun eettafel een make-over kunnen geven, zonder hun eigen servies af te kraken.
OPLOSSING:
Geef mensen de mogelijkheid om vanuit huis, hun huidige bord te combineren met nieuw servies van iitala, en inspireer ze!
IDEE:
De iittala Style Swiper: Een online app waarmee je jouw eigen servies gemakkelijk gematched wordt met servies van iittala. Op basis van een foto van jouw bord, geeft de app verschillende suggesties iittala servies dat erbij past. Daar kun je lekker doorheen swipen op zoek naar jouw ideale match!
Bij de Reclamefabriek was ik onderdeel van het team verantwoordelijk voor het concept, design en de uitrol; o.a een (mobiele) website met de tool, online campagne, advertenties en POS-materialen.





